Contactformulier

Hier kan je schriftelijk contact met ons opnemen. Houd er rekening mee dat wij de ondersteuning alleen in het Duits en het Engels aanbieden!

Naar het contactformulier

Support hotline

0044 20 3670 5870* (Engels)

Duits: 0044 20 3670 5871*

* Voor het bellen naar Groot-Brittannië varieert het tarief afhankelijk van het land waar u vandaan belt.

Openingstijden

Maandag tot en met vrijdag: 10:00 - 20:00 (CET)
Zaterdag: 10:00 - 18:00 (CET)
Zondag en feestdagen: gesloten

FAQ - Veelgestelde vragen

Vragen over de aanmelding

Direct na uw aanmelding komt u automatisch in het ledengedeelte en hebt u toegang tot de usenet.nl-software.

Na slechts 3 eenvoudige stappen (software downloaden - installeren - inloggen) kunt u meteen met usenet.nl aan de slag!

Bovendien ontvangt u van ons voor uw administratie een e-mail met als onderwerp "Uw toegangsgegevens voor usenet.nl".
Tijdens het registratieproces wordt u automatisch gebeld. In dit telefoongesprek krijgt een een 4-cijferige code te horen. U voert deze code in in het daarvoor bestemde veld op de startpagina en rond daarmee het registratieproces af.
Tijdens de proefperiode kunt u op ieder moment op onze reguliere pakketten overstappen. Aangezien u uw bankgegevens reeds hebt opgegeven tijdens uw registratie kunt u meteen aan de slag zonder verdere vertraging en kunt u zonder verdere onderbreking verder gaan met downloaden.

Wij verzekeren u dat u dat uw gegevens met zorg worden behandeld en dat deze niet zonder uw toestemming worden gebruikt.
Om uw gegevens te beschermen worden deze via SSL-encryptie verzonden, dit wordt normaal gebruikt voor internetbankieren.
U kunt uit verschillende betalingsmethoden kiezen:
- Wereldwijd: PayPal, Creditcard
- Duitsland, Nederland: PayPal, Creditcard, automatische afschrijving, iDeal
Als u uw maandpakket 'Compact' in een jaarpakket 'Relax' wilt omzetten, kunt u dit aan het einde van de looptijd van een maand doen. Als u uw jaarpakket 'Relax' in een maandpakket 'Compact' wilt omzetten, kunt u dit 30 dagen voor het einde van de looptijd van een jaar aangeven. De omzetting kan worden uitgevoerd in het gebruikersgedeelte in 'Mijn account' > 'Mijn abonnement'. Houd er rekening mee dat de wijziging meteen geldig is.

Problemen tijdens de aanmelding

Heeft u het registratieproces afgerond?
Indien dit het geval ik, kijkt u dan in uw spam folder of u hier e-mails van usenet.nl tegenkomt.
Kunt u nog steeds geen emails van ons vinden?
Neem dan contact op met onze telefonische helpdesk op nummer +1-877-2573-360*. *Het kengetal voor San Marino kan afwijken afhankelijk van het land waar u vandaan belt.
Na aanmelding kan het zo'n 10 minuten kan duren voordat uw account geactiveerd is. Mocht u na deze periode nog niet kunnen downloaden, probeer het probleem dan te verhelpen op de manier die in de foutmelding wordt voorgesteld, of neem contact op met ons support-team.
Controleer of de betaling reeds is afgerond: Log in in uw PayPal account en controleer de status van uw betaling. Indien dit "In behandeling" is, neem dan contact op met PayPal.
Indien het een andere betalingsstatus betreft dan helpt onze klantenservice u graag verder. Wij zijn bereikbaar via de support hotline of het contactformulier.
Als u niet teruggebeld werd, kunt u de beveiligingscode opnieuw aanvragen. Alle benodigde informatie is te vinden in de e-mail die u van ons hebt ontvangen. Als u nog niet ontvangen e-mail of de tweede poging mislukt, neemt u dan alstublieft contact met onze support op.

Algemene informatie

U dient tenminste 18 jaar oud te zijn om u aan te kunnen melden voor een usenet.nl account.
Nee, de account is persoonlijke en dient alleen door u gebruikt te worden. U dient uw toegangsgegevens altijd op een veilige plek te bewaren en niet te verstrekken aan derden.
Volgend op uw gratis usenet.nl proefpakket krijgt u automatisch het pakket met 35GB per maand voor de duur van 12 maanden. U kunt natuurlijk ook tijdens uw proefperiode al kiezen voor één van de alternatieve looptijden in het ledengedeelte van de website onder "Mijn account" - "Mijn abonnement":

- 1 maand voor 11,99 €
- 12 maanden voor 8,33 €/maand (u bespraart 30% ten opzichte van uw maandelijks pakket)

Hier worden enkel de voor u beschikbare pakketten weergeven.
Ja.
De dienst die usenet.nl aanbiedt is uitsluitend het geven van toegang tot usenet. De dienst heet ook wel "Toegangsprovider" en is vergelijkbaar met die van uw internet provider.

Problemen met uw account

Paypal: Controleer of de betaling reeds is afgerond: Log in in uw PayPal account en controleer de status van uw betaling. Indien dit "In behandeling" is, neem dan contact op met PayPal.
Indien het een andere betalingsstatus betreft dan helpt onze klantenservice u graag verder. Wij zijn bereikbaar via de support hotline of het contactformulier.

iDeal: Als u een e-mail van ons ontvangen heeft met betrekking tot uw iDeal-betaling, volgt u alstublieft de aanwijzingen in de e-mail op. Via een link in deze e-mail kunt u de betaling opnieuw in opdracht geven. Natuurlijk kunt u ook contact met onze Support opnemen of de status van uw betaling in uw iDeal-account opvragen.
Uw contract wordt zo spoedig mogelijk gereactiveerd, meestal binnen 7 dagen.

U kunt controleren of alle facturen daadwerkelijk zijn betaald door in te loggen in het gedeelte voor leden op de website en op "Facturen" te klikken. Mochten er nog facturen open staan, neem dan contact op met onze hulpvaardige klantenservice. U kunt bellen met de Support Hotline of u kunt het online contactformulier gebruiken. Wij helpen u om uw betaling te verwerken zodat u snel weer toegang tot uw download tegoed heeft.
Om uw contactinformatie te wijzigen (bijvoorbeeld e-mailadres, postadres) gaat u naar uw account op usenet.nl of klikt u in de software op 'MEMBER LOGIN'. Nu kunt u uw gegevens naar wens wijzigen in 'Mijn account' -- 'Mijn gegevens'.

Vragen over betaling

U kunt uit verschillende betalingsmethoden kiezen:
- Wereldwijd: PayPal, Creditcard
- Duitsland, Nederland: PayPal, Creditcard, automatische afschrijving, iDeal
Wanneer u op "Mijn account" - "Mijn facturen" klikt in het ledengedeelte, kunt u zien welke bedragen er nog openstaan. Om deze te voldoen klikt u op de link in de herrineringsemail die wij u hebben toegezonden.

Mocht u vragen hebben over uw factuur, neemt u dan contact op met onze klantenservice, afdeling accounting. U vindt de contactinformatie in de herrinneringsemail.

Zo gauw wij uw betaling ontvangen hebben, wordt uw account weer geactiveerd.
Wijzig uw pakket naar een maandelijks pakket: Ga naar het ledengedeelte op de website en klik op "Mijn account" - "Mijn abonnement" en kies de gewenste looptijd.
Houdt u er wel rekening mee dat een maandelijks pakket niet dezelfde voordelen heeft als een pakket met een langere looptijd.

Vragen over het downloadvolume

Voor de bestelling van nieuw datavolume logt u in het ledenbereik in en selecteert u het menupunt "Mijn account > Mijn abonnement". Bij de volgende stap kunt u het gewenste pakket aanduiden, indien u momenteel een pakket met een looptijd van maximaal een maand heeft.

Bij pakketten met een looptijd van meerdere maanden, heeft u de mogelijkheid het datavolume van de volgende maand bij voorbaat te gebruiken.

Voorbeeld: Als u uw contract de 1ste van de maand heeft afgesloten, maar wanneer u in het midden van de maand bijkomend highspeed datavolume nodig heeft, kunt u dit zonder probleem overdragen uit de volgende maand. U kunt dit zo vaak herhalen tot wanneer uw datavolume van de laatste maand is overgedragen. Er verandert hierdoor niets aan de looptijd van uw pakket.

Wanneer u ook uw datavolume van de laatste maand hebt overgedragen, kunt u via het bovenstaande menu uw contract verlengen of een ander pakket bestellen. De looptijd van de overeenkomst voor het nieuwe pakket gaat dan onmiddellijk in.
U kunt het resterende download tegoed bekijken op twee plaatsen:

- In real-time: midden in het venster in de software onder "Downloaden"
- Weergegeven bij het verversen van de website: links in het ledengedeelte.

Opzeggen

Gedurende de usenet.nl proefperiode kunt u op ieder moment opzeggen.

Heeft u een standaardpakket, dan moet u het abonnement uiterlijk zeven dagen (bij pakketen met een looptijd tot één maand) of uiterlijk één maand (bij pakketen met een looptijd langer dan één maand) voor de volgende contractverlenging beëindigd worden.
U kunt uit de volgende opties kiezen:
- Per telefoon
- Schrijf ons een brief
- Gebruik ons contactformulier

Tijdens de gratis proefperiode kunt u uw account op ieder moment opzeggen. Heeft u een standaardpakket, dan moet u het abonnement uiterlijk zeven dagen (bij pakketen met een looptijd tot één maand) of uiterlijk één maand (bij pakketen met een looptijd langer dan één maand) voor de volgende contractverlenging beëindigd worden.
Als uw account al opgezegd hebt, kunt u hem weer activeren. Neem voor de reactivering contact op met ons klantenserviceteam. Als u usenet.nl opnieuw wilt gebruiken, maar uw contract is verlopen, dan dient u zich opnieuw aan te melden.

Installatie

Probeert u het volgende:
- deactiveer uw beveiligingssoftware (anti-virus-programma's, firewall) voordat u begint met de installatie
- uninstalleer alle reeds geïnstalleerde versie van het Microsoft .NET framework
- install Microsoft .NET framework nu opnieuw (u kunt de laatste 32- en 64-bit versies vinden op www.microsoft.com)
- herinstalleer de usenet.nl software in een andere directory

Mocht u nog steeds problemen ondervinden, neem dan contact op met de klantenservice en laat ons weten of u bovenstaande stappen hebt kunnen uitvoeren. Geeft u a.u.b. ook zo specifiek mogelijk weer wat uw besturingssysteem is en welke beveiligings- / antivirussoftware u gebruikt.
Houd er rekening mee dat het na de bestelling zo'n 10 minuten kan duren voordat uw account geactiveerd is.

Kunt u dan nog steeds niet inloggen, controleer dan het gebruik van kleine letters en hoofdletters in de toegangsgegevens. Kopieer voor de veiligheid de gegevens uit de mail "Uw toegangsgegevens voor usenet.nl" naar de software (menu-item "Instellingen").

Kunt u dan nog niet inloggen, neem dan a.u.b. contact met ons op. Vermeld bij uw vraag a.u.b. ook de tekst van de foutmelding die werd weergegeven, zodat wij u probleem snel en correct kunnen verhelpen.
Is uw internetverbinding actief en werkt alles? Kijkt u of u verbinding kunt krijgen met websites.
Houdt uw firewall of beveiligingssoftware misschien communicatie op poorten 119 en 443 tegen? Deblokkeer in dat geval deze poorten. U kunt hulp meer vinden over het uitvoeren van deze handelingen in de handleiding van de producten of anderes via de helpdesk van de desbetreffende fabrikant.
Om een andere Newsreader voor onze service te kunnen configureren, voert u alstublieft de volgende gegevens afhankelijk van de gewenste downloadsnelheid in de corresponderende velden van uw Newsreader in:

PowerMode (maximale downloadsnelheid):

  • Newsserver: power.usenet.nl
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (unf-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

EcoMode (met tot 2.000 kbit/s):

  • Newsserver: eco.usenet.nl
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (unf-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

Problemen tijdens het gebruik

Ja, dat kan - als u de Filemaster gebruikt dan gebeurt dit automatisch.

U kunt corrupte .rar-, .rar.part0x- en .r0x-bestanden herstellen als u ook de corresponderende .par2-bestanden heeft gedownload. Dubbelklik op het .par2-bestand om het automatisch herstelproces te starten.
Dit kan voorkomen wanneer u verschillende programma's naast elkaar heeft draaien. Wellicht heeft ook andere download gelijktijdig actief.

Het volgende helpt u om het exacte probleem te vinden.
- Heeft u EcoMode geactiveerd? Indien dit het geval is, klik dan op "Downloaden" om verder te gaan met downloaden op maximale snelheid.
- Heeft u verschillende programma's naast elkaar draaien die toegang hebben tot het internet? Sluit deze programma's en kijk of uw downloadsnelheid toeneemt.
- Merkt u ook een lage downloadsnelheid op andere websites? Controleer uw internetverbinding. U moet wellicht contact opnemen met uw internetprovider.

Mocht het probleem nog steeds niet zijn verholpen, neemt u dan contact op met onze vriendelijke klantenservice tot uw beschikking staat.
Dit kan voorkomen als downloads niet volledig beschikbaar zijn in EcoMode.

U kunt deze optie uitschakelen in de usenet.nl software onder "Instellingen" --> "Overige". Vink het vakje "Automatisch overschakelen op PowerMode als een bestand niet kan worden gedownload in EcoMode" uit.

Zoeken en downloaden

Ja, er kan gedownload worden met SSL ondersteuning. Om dit te activeren gaat u naar "Instellingen" in de software. Klik dan op "Gebruik SSL encryptie voor het downloaden" onder "Downloaden".
Als u zich aanmeldt om een nieuwsgroep te volgen, dan definieert u daarmee waat uw zoekopdracht moet worden uitgevoerd - dit maakt het mogelijk om bepaalde delen van het usenet uit te zonderen van uw zoekopdracht welke u niet wilt doorzoeken. Dit verhoogt de kwaliteit van uw zoekresultaten.
Het aanmelden voor het volgen van nieuwsgroepen brengt geen verdere kosten met zich mee en kost ook geen extra download tegoed.

Met usenet.nl kunt u steeds bepalen of u met PowerMode of met uw EcoMode wilt downloaden. Naargelang de gewenste downloadsnelheid dient het volgende in de Client te worden ingesteld:

PowerMode (maximale downloadsnelheid):

  • Newsserver: power.usenet.nl
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 569 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (unf-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

EcoMode (met tot 2.000 kbit/s):

  • Newsserver: eco.usenet.nl
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 569 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (unf-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

Klik in de usenet.nl client op het symbool van de 'snelheidsmeter' rechts naast de zoekbalk.

Meer informatie

Wanneer u een zoekopdracht ingeeft, doorzoekt u niet werkelijk het hele usenet maar een samengestelde index. Dit zorgt ervoor dat het zoeken vele malen sneller en efficiënter verloopt - het doorzoeken van meer dan 800 terabyte aan data duurt dan maar een fractie van een seconde. In zeer uitzonderlijke gevallen, kunnen hierdoor fysieke bestanden niet meer beschikbaar zijn. Voert u later nogmaals een zoekopdracht uit en u komt deze resultaten als het goed is niet meer tegen.
.rar-bestanden zijn grotere bestanden die opgedeeld zijn in verschillende deelbestanden – zogenaamde "archieven". Wanneer u een download start vanuit de Filemaster dan worden automatisch alle noodzakelijke deelbestanden gedownload, uitgepakt en samengevoegd.
Mocht u reeds .rar-, .rar.part01- of r01-bestanden gedownload hebben, klik dan op “Bestanden” en dubbelklik op de .rar-, .rar.part01- of r01-bestanden die u ziet in deze map. De software pakt dan alle bestanden uit en voegt ze samen.
Ja. Als er .PAR2-bestanden beschikbaar zijn bij de gedownloade bestanden, dan kunt u incomplete rar-archieven herstellen door te dubbelklikken op de .PAR2-bestanden. Onze software gaat dan proberen de betreffende bestanden te herstellen.
In Power Mode kan met onbeperkte snelheid worden gedownload. In EcoMode kan daarentegen tot 2.000 Kbit/s worden gedownload.
Klik in de usenet.nl software op het symbool van de 'snelheidsmeter' rechts naast de zoekbalk.
De usenet.nl software wordt aangeboden voor de systemen Windows (XP, Vista, 7) en Mac (10.x of hoger) .

Kan ik de software van usenet.nl ook met Linux gebruiken?
Nee. Maar aangezien wij jou toegang tot het Usenet aanbieden, kun jij onze service ook met iedere andere newsreader gebruiken.
De usenet.nl software is beschikbaar in het Duits, Engels en Frans .


Al u het antwoord op uw vragen niet vindt, kunt u contact opnemen met ons vriendelijke supportteam.